zasobyforum/zapis o ochronie konkurencji Wyszukiwarka e-prawnik.pl


Nowa ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów

Nowa ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów

Co reguluje nowa ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów?  Nowa ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów – wchodząca w życie 21 kwietnia 2007 r. - (...)

Jakie działania są niezgodne z regułami konkurencji?

Jakie działania są niezgodne z regułami konkurencji?

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów zakazuje praktyk ograniczających konkurencję. Reguły konkurencji są wiążące dla przedsiębiorców oraz dla osób (...)

Kontrola UOKiK

Kontrola UOKiK

? Jakie są prawa kontrolowanego? Zgodnie z przepisami ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, w toku postępowania przed Prezesem Urzędu może być przeprowadzona przez upoważnionego (...)

Nowe uprawnienia UOKiK

Nowe uprawnienia UOKiK

Kary za naruszanie zakazu geoblokowania i dostęp do tajemnicy skarbowej - to najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów. Część zmian już weszła w (...)

UOKiK: średni czas kontroli koncentracji to 27 dni

UOKiK: średni czas kontroli koncentracji to 27 dni

100 decyzji z zakresu kontroli koncentracji wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od czasu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - poinformował UOKiK. Średni (...)

Skarga na Prezesa UOKiK

Skarga na Prezesa UOKiK

konkurencji i konsumentów. Prezes Rady Ministrów sprawuje nadzór nad działalnością Prezesa Urzędu (art. 29 ust. 1 Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów). (...)

Jakie kary są nakładane na przedsiębiorców za naruszenie reguł konkurencji?

Jakie kary są nakładane na przedsiębiorców za naruszenie reguł konkurencji?

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów UOKiK może nakładać na przedsiębiorców kary pieniężne za naruszenia reguł konkurencji. Przyjmuje się bowiem, (...)

Decyzje wydawane w sprawach koncentracji przedsiębiorców

Decyzje wydawane w sprawach koncentracji przedsiębiorców

  W jakich wypadkach Prezes Urzędu może zgodzić się na koncentrację? Konieczność zgłoszenia zamiaru koncentracji przedsiębiorców wynika z ustawy o ochronie konkurencji i (...)

Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Ustawa antymonopolowa, jak potocznie nazywana jest ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów ma za zadanie ochronę wolnej konkurencji na wolnym rynku, co pośrednio stanowi ochronę (...)

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

Z dniem 17 kwietnia 2016 roku wchodzi w życie  ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz niektórych innych ustaw (...)

Nowelizacja podpisana. Co się zmienia w pracy UOKiK?

Nowelizacja podpisana. Co się zmienia w pracy UOKiK?

roku do 5 lat - to kilka ze zmian w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów, którą podpisał prezydent Bronisław Komorowski. Zmiany w ustawie z dnia 16 lutego 2007 obejmują : UOKiK, (...)

Metki odzieżowe

Metki odzieżowe

konkurencji z art. 3 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), bądź jako oznaczenie towaru wprowadzające w błąd odbiorców co do istotnych właściwości towaru (co stanowi (...)

Zmiany w ochronie konkurencji!

Zmiany w ochronie konkurencji!

programu leniency. To tylko niektóre zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentó ochrona konkurencji, program łagodzenia kar, UOKiK, prezes, konkurencja, (...)

Wyjaśnienia w sprawie kar za naruszanie praw konsumentów

Wyjaśnienia w sprawie kar za naruszanie praw konsumentów

finansowych. Maksymalna wysokość sankcji, podobnie jak w przypadku praktyk ograniczających konkurencję, nie może przekroczyć 10 proc. przychod kary finansowe, ochrona konsumenta, ustawa o ochronie (...)

Nowe prawo antymonopolowe - nowelizacja przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

Nowe prawo antymonopolowe - nowelizacja przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.) stawia sobie za fundamentalny cel skuteczną ochronę mechanizmów

Przeciw dyskryminacji klientów na rynku unijnym

Przeciw dyskryminacji klientów na rynku unijnym

Nowe przepisy pozwolą walczyć z dyskryminacją klientów na rynku unijnym ze względu na przynależność państwową. Ustawa o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (...)

UOKiK chce nasyłać tajemniczych klientów

UOKiK chce nasyłać tajemniczych klientów

finansowym i usprawnić eliminację abuzywnych klauzul w umowach z konsumentami Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz ustawy Kodeks postępowania cywilnego jest wspólną (...)

Szybsze decyzje urzędników. Nowe zasady kontroli koncentracji

Szybsze decyzje urzędników. Nowe zasady kontroli koncentracji

i przejęć w pierwszych trzech miesiącach obowiązywania nowej ustawy - tj. od 18 stycznia do 17 kwietnia 2015 r.- wyniósł 28 dni. Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, (...)

To będzie rewolucja w prawach konsumenta

To będzie rewolucja w prawach konsumenta

finansowym i usprawnić eliminację abuzywnych klauzul w umowach z konsumentami. Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz ustawy Kodeks postępowania cywilnego jest wspólną (...)

Nowe prawo antymonopolowe z podpisem Prezydenta

Nowe prawo antymonopolowe z podpisem Prezydenta

również szereg zmian korzystnych dla przedsiębiorców. Prace nad nowelizacją ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów prowadzone były od ponad UOKiK, prezydent RP

Będzie nowelizacja prawa antymonopolowego

Będzie nowelizacja prawa antymonopolowego

koncentracji, skuteczniejsze wykrywanie niedozwolonych porozumień i rozszerzenie programu leniency. Celem przygotowanej przez UOKiK nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (...)

Przejrzyste kary za łamanie reguł konkurencji

Przejrzyste kary za łamanie reguł konkurencji

. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes UOKiK ma możliwość nakładania na przedsiębiorców kar finansowych za praktyki ogran kary, reguły konkurencji, ochrona, (...)

Konkurs na pracę magisterską z ochrony konkurencji

Konkurs na pracę magisterską z ochrony konkurencji

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o konkursie na najlepszą pracę magisterską poświęconą ochronie konkurencji. Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 5 (...)

Przedsiębiorcę wolno podwójnie karać...

Przedsiębiorcę wolno podwójnie karać...

Dopuszczalne jest nałożenie na przedsiębiorcę dwóch kar za jedno zachowanie stanowiące naruszenie zarówno unijnych, jak i krajowych przepisów o ochronie konkurencji (...)

Kary pieniężne nakładane w postępowaniu antymonopolowym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Kary pieniężne nakładane w postępowaniu antymonopolowym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów ma chronić prawa konsumentów oraz zdrową konkurencję na rynku, a także ma zabezpieczać rynek przed wykorzystywaniem pozycji dominującej przez (...)

Jak chronione są zbiorowe interesy konsumentów?

Jak chronione są zbiorowe interesy konsumentów?

Już art. 17 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej zobowiązuje ogólnie przedsiębiorców do wykonywania działalności gospodarczej na zasadach uczciwej konkurencji i poszanowania

Ograniczenia w koncentracji przedsiębiorców

Ograniczenia w koncentracji przedsiębiorców

Nowa ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów – obowiązująca od 21 kwietnia 2007 r. - określa warunki rozwoju i ochrony konkurencji oraz zasady podejmowanej w (...)

Ograniczenia w koncentracji przedsiębiorców

Ograniczenia w koncentracji przedsiębiorców

Ograniczenia wynikające z ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów związane są z zamiarem połączenia sił dwu lub więcej przedsiębiorców, działających na tym samym rynku, w wyniku (...)

Używanie takiej samej nazwy firmy

Używanie takiej samej nazwy firmy

. Czy można zarejestrować w tym samym lub innym mieście spółki lub podmioty gospodarcze o identycznej nazwie? Jeżeli moja spółka rozpocznie jednak działalność, to czy nie będę miał kłopotów (...)

Wysyłanie ofert handlowych faksem

Wysyłanie ofert handlowych faksem

, działania takie, można uznać również za reklamę. Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czynem nieuczciwej konkurencji jest reklama, która stanowi istotną ingerencję w (...)

1

2

3